Dipòsit Digital de Documents de la UAB 6 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
33 p, 366.4 KB Age and Sex-specific Cut-off Scores for the Teacher-report Inventory of Callous Unemotional Traits on Children / Pueyo, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Navarro, J. B.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
This longitudinal study aims to provide meaningful cut-off scores for total score of the teacher-rated Inventory of Callous Unemotional Traits (ICU) from the preschool age until early adolescence, separately by age and sex. [...]
2022 - 10.1037/pas0001125
Psychological Assessment, 2022  
2.
36 p, 692.2 KB Psychometric Properties of the Spanish Version of the Child Problematic Traits Inventory in 3- to 12-year old Spanish children / López-Romero, Laura (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía) ; Molinuevo Alonso, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Andershed, Henrik (Örebro University. Center for Criminological and Psychosocial Research) ; Colins, Olivier F. (Örebro University. Center for Criminological and Psychosocial Research) ; Torrúbia, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Romero, Estrella (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía)
The aim of this study was to test the reliability and validity of the Spanish teacher-rated Child Problematic Traits Inventory (CPTI) in two community samples of 3- to 12-years old children. Confirmatory Factor Analysis supported the three-factor structure of the CPTI (Grandiose-Deceitful: GD; Callous-Unemotional: CU; Impulsive-Need of stimulation: INS), being invariant across gender and age groups. [...]
2019 - 10.1027/1015-5759/a000458
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 35 Núm. 6 (2019) , p. 842-854  
3.
34 p, 444.9 KB The Brief Problem Monitor-Parent Form (BPM-P), a short version of the child behavior checklist : psychometric properties in Spanish 6- to 8-year-old children / Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B.. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
We provide the first validation data on the Spanish version of the Brief Problem Monitor-Parent form (BPM-P), a recently developed abbreviated version of the 120-item Child Behavior Checklist for Ages 6 to 18 (CBCL/6-18) in young schoolchildren. [...]
2017 - 10.1037/pas0000428
Psychological assessment, Vol. 29 (2017)  
4.
23 p, 184.5 KB Measurement invariance of oppositional defiant disorder dimensions in 3-year-old preschoolers / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Measurement invariance (metric/scalar) of oppositional defiant disorder (ODD) dimensions (negative affect, oppositional behavior, and antagonistic behavior) across sex and informants is tested. Parents and teachers of 622 preschool children from the general population answered a dimensional measure of ODD. [...]
2015 - 10.1027/1015-5759/a000205
European journal of psychological assessment, Vol. 31, núm. 1 (2015) , p. 45-53  
5.
23 p, 173.1 KB Usefulness of the Social and Communication Disorders Checklist (SCDC) for the assessment of social cognition in preschoolers / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
This study provides data on the usefulness of the Spanish version of the Social and Communication Disorders Checklist (SCDC; Skuse et al. , 1997), in terms of the validity and reliability of derived scores. [...]
2014 - 10.1027/1015-5759/a000193
European journal of psychological assessment, Vol. 30, núm. 4 (2014) , p. 296-303  
6.
6 p, 176.1 KB Wording effects and the factor structure of the 12-item General Health Questionnaire (GHQ-12) / Molina, Juan Gabriel (Universitat de València) ; Rodrigo Giménez, María F. (Universitat de València) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vives Brosa, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona)
The 12-item version of the General Health Questionnaire (GHQ-12) has become a popular screening instrument with which to measure general psychological health in different settings. Previous studies into the factorial structure of the GHQ-12 have mainly supported multifactor solutions, and only a few recent works have shown that the GHQ-12 was best represented by a single substantive factor when method effects associated with negatively worded items were considered. [...]
2014 - 10.1037/a0036472
Psychological assessment, Vol. 26, núm. 3 (2014) , p. 1031-1037  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.